Skip to main content

A little thought on AI

For more hands-on articles, please visit my new home of writing at 👉 vocus . In the evolving landscape of AI and large language models (LLMs), the ability to synthesise diverse pieces of knowledge is becoming increasingly crucial. It's no longer just about the information one accumulates but about grasping the underlying concepts that thread this information together into a cohesive, innovative framework.  A pivotal factor here is an individual's comprehension of 'connector words' or key concepts that bridge various domains of knowledge, facilitating groundbreaking insights and developments. In this scenario, learning skills are becoming more vital than ever before. It heralds an opportune moment to carve out one's niche in the AI-dominated future, a time to decide the role one wishes to play in this unfolding narrative.  Do you aspire to be a visionary, harnessing AI's potential to catapult humanity to uncharted territories, perhaps even fostering space colo

牛肉場的海報

突然想起一個瘋狂的事,就新增了個分類以備我的不時之需..

應該是...2-3年前的事了吧,
那時不知道是誰跟我說了牛肉場海報的事,
總之就是覺得那樣的東西可以收集,
於是,就拖了J跟我一起去尋找,當然也是撞撞膽

但路邊貼的總是破破爛爛,當然就不符合我的需求,
於是,便把腦筋動到放映廳去,
沒錯!就是那種門口有看起來兇兇的、穿黑衣黑褲的男子坐鎮的地方,

台中有放映的地方就那幾條路,可是找了幾家都沒做海報了,
因為,生意愈來愈不好(售票口的小姐講的),
但是,我就又不死心,就跟J繞阿繞的,
終於,找到一家生意似乎不錯的,

門口坐了一個平頭黑衣褲男子,仗著自己應該不是恐龍,
至少還蠻和藹可親的,就上前問他,怯怯聲“有沒有海報啊??

“沒想到,他覺得我們很鮮,居然就這樣聊起來,....

結果,雖然"下一期"的海報還沒送到,不過他也承諾要幫我們留,
就約了下次拿"貨"的時間,當然我還是不敢自己去啦,
還是找了J一起,最後是相當順利的拿到想要的東西,
不過,說真的,
那張海報我還從來沒有打開過它呢!
而且就只收集了那一次!!........ =.=

Comments

Popular posts from this blog

手工黑白沖片

從「我在墾丁天氣晴」開始